Poznaj moich rodziców

0 Flares Twitter 0 Facebook 0 0 Flares ×

Święta niebawem! Już za moment usiądziemy przy stole z  kuzynką, do której wiecznie porównuje nas matka, podzielimy opłatkiem z babcią, co to przed ślubem nawet z dziadkiem za ręke nie chodziła i co gorsza, przywieziemy do domów rodzinnych tego jedynego. Brodacza. Tak, tak. Tego z tymi cudnymi niebiesko brązowymi oczami i burzą loków. Nie byle jakich loków! W świetle świec jego włosy migocą gorzką czekoladą, zapach grzybów, majeranku i czosnku miesza się subtelnie ze zbyt intensywnie różanymi perfumami cioci. Kochana mamo, kochany tato… 

Eh, jak cudnie, że ja oficjalne poznawanie rodziny ogarnęłam wcześniej!

Ale ! Do meritum! Wiele z nas kochane moje, stanie w tym roku przed nowym zadaniem. Przez lata, to samotne nakrycie czekało na niespodziewanego wędrowca, a w tym roku jak na skazanie, zaciągniemy tam naszą drugą połówkę. Nie bójcie się! Wszelkie różnice nie mają znaczenia, uwierzcie mi, że ustąpią jak tylko pozwolicie swoim ukochanym być sobą. 

Wiecie o czym mówię? „Mama nie lubi koszul w paski! Załóż tę białą. ” ,”Nie rozmawiaj z ojcem o Rydzyku! Nawet nie wspominaj o naszej wycieczce do Torunia!”. Im więcej zasad, zakazów i reguł tym gorsze skutki. Wyobraźmy sobie grę planszową …

” Podano do stołu”

Zasady gry:

1.Gracz nr1 wybiera losowo scenariusz gry

Dostepne scenariusze:

a) Głową rodziny jest ojciec/matka, rodzina nie jest wielo pokoleniowa.

b) Głową rodziny jest Dziadek/Babcia , rodzina siedzi potulnie, bo starszyzna rodu użycza im dachu nad głową.

c) Jakiekolwiek na świecie wariacje, które prezentował Springer i Ewa Drzyzga… (ilość scenariuszy nieograniczona)

2.Gracze stawiają pionki na wcześniej określonych krzesłach przy stole( odpowiedni kolor pionka przypisany jest do numeru pola, rozpiska dostępna w załączniku &1).

3. Każdą turę rozpoczyna gracz siedzący u szczytu stołu ( w zależności od wylosowanego scenariusza – Ojciec/Matka, Dziadek/Babcia)

4. Gracz ciągnie kartę z talii „Zadania” . Kładziemy ją w polu misji nr 1 –  ”Opłatek”.

Gracz pobiera kartę z  talii ” Ślepy traf”. Na tej karcie znajduje się numer pionka, któremu gracz złożyć ma życzenia i przełamać się opłatkiem. UWAGA!! Na przebieg sytuacji wpływ ma karta „Zadania”, która decyduje o przebiegu akcji, informując czego dotyczy rozmowa z danym pionkiem „Rak trzustki”, „Śmierć dziadka”, ” Bankrut”, „Komornik” etc.. Jeśli gracz ma szczęście i trafi na kartę z opisem „Chujowy krawat”, albo ” Sukienka z zasłony”, pobiera 10 monet szczęścia z banku, za które może później odmówić czegoś przy stole. Jeśli rozmowa przebiegnie nieprawidłowo, gracz pobiera kartę „Lufa”.

Po przejściu każdego z graczy, przez misję  ”Opłatek” przechodzimy do następnej tury gry.

5. Turę numer dwa rozpoczynamy od ponownego ciągnięcia karty „Zadania”. Karte tę kładziemy na polu misji „Kolacja”

W tej misji, każdy z graczy musi nawiązać konwersację z wylosowanym z talii „Ślepy traf” pionkiem. Zadanie może informować o ciąży, emeryturze, czy też jakimkolwiek z wcześniej przeze mnie przedstawionych faktów z życia pionków. Ponownie, gdy tylko wyciągniemy kartę ” Chujowy krawat”, lub ” Sukienka z sasłony”. Otrzymujemy 10 monet szczęścia… W każdym innym przypadku, gracz pobiera kartę „Lufa”.

6. Tura nr.3, karta „Zadania” ląduje na polu misji ” Prezenty”

Na początku gry, każdy z graczy losowo otrzymał z talii „Prezenty”  ilość kart odpowiednią, do ilości graczy. W tej turze, każdy z graczy przekazuje prezenty odpowiednio do wylosowanych z talii „Ślepy traf” pionków. Jeśli prezent, który otrzymał gracz jest dokładnie tym, co zaznaczone jest w opisie postaci z załącznika &1, to gracz go obdarowujacy zdobywa 10 monet szczęścia. UWAGA!! Za każdy nietrafiony prezent gracz pobiera kartę „Lufa”.

7. Tura nr 4. Gracze kolejno wrzucają kartę „Lufa” na polu misji „Kolędowanie”. Następnie losują numer pionka z talii „Szczęśliwy traf” i kartę „Zadanie”. Za każdą nieprawidłowo przeprowadzoną rozmowę, gracz zmuszony jest walnąć kolejną „Lufę”. Uwaga !! W tym momencie można użyć monet szczęścia, które upoważniają gracza do odmówienia toastu, tym samym unieważniając jego kartę „Lufy”. 

8. Na koniec gry gracze liczą pozostałe karty „Lufy” i losują odpowiednią ilość kart z talii „Zakończenie”. Może się tutaj pojawić „Zbratanie z teściem”, „Obrzyganie choinki”, „Podpalenie brody”, ” Walka polityczna” , na tym etapie pojawia się kolejna dobra karta”Smaczne pierożki”, dzięki której otrzymujemy monety szczęścia. Wygrywa Gracz, który najmniej się nawali, czyli zostanie z najmniejszą ilościa „Luf”.

Łatwo? Zachęcam do tego, żeby i w tym roku zagrać z rodziną!

Print Friendly
The following two tabs change content below.

masakraona

Ostatnie wpisy masakraona (zobacz wszystkie)

3 comments on “Poznaj moich rodziców

Odpowiedz na „~blantusAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *